5 sposobów na porządek w skrzynce email

Nie wszyscy otrzymujemy taką samą liczbę e-maili. Różni się to w zależności od osoby, w zależności na przykład od liczby znajomych, częstotliwości zakupów online, liczby „subskrypcji” witryn internetowych i nie tylko. Różni się to też od tego jaką skrzynkę pocztową posiadamy – od tego czy mamy poczta wp czy poczta onet.pl czy też gmail – który ma bardzo skuteczny filtr spamu. Na marginesie polecam podlinkowany wcześniej artykuł na blogu interkursy, autor w sposób prosty wyjaśnia gdzie warto mieć skrzynkę pocztową.

Nie obejmuje to wszystkich e-maili związanych z pracą, które możesz otrzymywać codziennie. Dlatego nie jest niczym niezwykłym, że niektórzy ludzie mają w swoich skrzynkach odbiorczych setki, a nawet tysiące nieprzeczytanych e-maili.

Jak się tam dostałeś.

Jednym z powodów, dla których Twoja skrzynka odbiorcza może być przepełniona, są wszystkie automatyczne wiadomości e-mail wysyłane przez firmy i reklamodawców. Zapisujesz się jeden po drugim, aby otrzymywać e-maile z ulubionego sklepu z butami lub sklepu sportowego z nadzieją na okazje. Ale może masz więcej, niż się spodziewałeś. Wtedy wydawało się to dobrym pomysłem … ale z czasem nieprzeczytane e-maile (wszystkie) po prostu się dodały!

To część problemu – gromadzą się tak szybko i masowo, że wypełniają Twoją skrzynkę odbiorczą. A ponieważ wszyscy jesteśmy tak zajęci, niewłaściwe wydaje się zajmowanie cennego czasu tylko na usuwanie starych wiadomości.

Czas skończyć z szaleństwem. Oto kilka pomysłów, jak odzyskać kontrolę nad skrzynkami pocztowymi:

Krok 1. Przestań się rejestrować, aby otrzymywać WIĘCEJ e-maili.

Nazywa się to „wyrażeniem zgody” – proces polegający na kliknięciu przycisku w odpowiedzi na ofertę w celu otrzymania „wartościowych wiadomości i aktualizacji”. Kiedy klikniesz „tak” i podasz im swój adres e-mail, „zasubskrybujesz” ich automatyczny system poczty elektronicznej. (Pamiętaj – to komputer, a nie właściciel sklepu, który wysyła e-maile).

Problem polega na tym, że nigdy tak naprawdę nie wiesz, jak często ta witryna lub reklamodawca będzie wysyłać Ci aktualizacje. Może to być miesięczne lub codzienne. Jeśli masz już wystarczająco dużo e-maili, nie rejestruj się po więcej! Dodatkowa wskazówka: przestań podawać swój adres e-mail tylko dlatego, że ktoś o to prosi.

Jeden wyjątek: subskrypcja „WhatIsMyIPAddress.com” w celu uzyskania „IP Insights”. Pojawia się tylko raz w tygodniu, zawiera średnio 160 słów i sprawi, że będziesz bezpieczniejszy i mądrzejszy w Internecie.

Krok 2. Przestań otrzymywać e-maile z obecnych źródeł.

Nazywa się to „rezygnacją” – proces polegający na wypisaniu się z listy e-mailowej poprzez poinformowanie ich, że nie chcesz więcej od nich e-maili.

Może myślisz: „Nie mam na to czasu!” Ale jest coś, o czym możesz nie wiedzieć: Gmail i inne programy pocztowe umożliwiają anulowanie subskrypcji bezpośrednio z jednego z ich e-maili.

Jeśli masz Gmaila:

Przejdź do wiadomości z jednej ze swoich subskrypcji.
Kliknij „Odpowiedz”, jakbyś chciał wysłać wiadomość.
Poszukaj monitu z informacją, że możesz „anulować subskrypcję”, klikając łącze.
Kliknij link i powiedz „Do widzenia” tym e-mailom.

Krok 3. Masowo usuwaj wiadomości, których nigdy nie czytasz.

Każdego dnia Twoje e-maile trafiały do ​​Twojej skrzynki odbiorczej, pojedynczo. Ale jak wiesz, możesz je zbiorczo usunąć, poświęcając trochę czasu na wyczyszczenie skrzynki odbiorczej. Jasne, dla większości z nas to nie jest nowość, ale to dobre przypomnienie. Pamiętaj to:

Jeśli nie przeczytałeś go w ciągu tygodnia, miesiąca lub sześciu miesięcy, prawdopodobnie NIE przeczytasz go naprawdę. (Poza tym nowy i tak nadejdzie w twoją stronę … przeczytaj to, jeśli chcesz.)
Uważaj jednak. Możesz kliknąć pole „Usuń” u góry strony wiadomości e-mail, aby zaznaczyć wszystkie elementy poniżej, ale jeśli wyrzucisz je do kosza bez szybkiego przeglądania listy, możesz tego żałować. Czasami można je ponownie znaleźć w koszu … czasami nie. A może nawet nie będziesz wiedział, że usunąłeś coś ważnego. Pracuj szybko, ale mądrze.

Krok 4. Użyj funkcji sortowania lub filtrowania dostawcy poczty e-mail.

Większość ludzi nie poświęca czasu na poznanie specjalnych funkcji swojego programu pocztowego. W Gmailu, Yahoo, AOL i Outlooku możesz to zorganizować tak, aby e-maile od różnych nadawców trafiały bezpośrednio do oddzielnego folderu, który możesz nazwać (na przykład „Sprzedawcy”). Gmail automatycznie przekaże mniej ważne e-maile do folderów o nazwie „Społeczności” lub „Promocje”. To nie jest spam, ale wygląda na to, że chciałbyś mieć mniej bałaganu. (Pamiętaj tylko, aby sprawdzić to od czasu do czasu, aby upewnić się, że nie przegapiłeś czegoś ważnego).

Krok 5. Przejdź do trybu online, aby uzyskać dodatkową pomoc.

Jeśli chcesz uzyskać pomoc w zbiorczym usuwaniu wiadomości e-mail, anulowaniu subskrypcji kont lub sortowaniu przychodzących wiadomości e-mail, możesz skorzystać z usług czyszczenia poczty e-mail online. Niektóre pobierają miesięczną opłatę (Mailstrom, SaneBox), a inne mogą być bezpłatne (Unroll.me). Sprawdź je, aby przekonać się, czy są warte Twojego czasu, wysiłku i dolarów.

Nadal będziesz musiał aktywnie zaangażować się w swoje konta e-mail, aby rozpocząć przenoszenie, ale wyniki mogą być dramatyczne i satysfakcjonujące.

Zapraszam do czytania bloga o sprzątaniu. Najlepsze porady dotyczące zachowania porządku w mieszkaniu i biurze. Zobacz!
Posts created 16

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top